Warning!

Kopírovat obsah tohoto blogu bez souhlasu autora a bez uvedení zdroje je zakázáno!
(opravdu není uměním zkopírovat na svůj blog cizí práci a ještě to vydávat za vlastní dílo, tak se nad sebou zamyslete :-P)

pátek 24. června 2011

Claymore

Anime Claymore nabízí celkem krvavou podívanou. Neustále někde crčí krev, ať už lidská, nebo nějakého démona a vzduchem létají nejrůznější končetiny. Meči se zde ohánějí krásky, které jsou napůl člověk a napůl Yoma. Hlavním motivem celého příběhu je pomsta, která ovšem nakonec vyšumí do ztracena, aby se proměnila téměř v to křesťanské “ty po mně kamenem, já po tobě chlebem…”

Pokud pomineme kresbu, která mě nijak zvlášť nenadchla, ale ani neurazila, což platí i o hudbě, tak jediné, co mě na tomhle anime vytáčelo jsou dvě věci. Zaprvé je to postava Priscilly, která je zralá do blázince, nikoliv na roli hlavního záporáka. Neustále opakuje nesmyslné věty, nerozlišuje, kdo je za co skutečně vinný, a svět vidí černobíle, aniž by brala v potaz, že okolnosti velmi často mění situaci a pohled na dobro a zlo. Osobně jsem velmi litovala, že i když měli asi třikrát, ne-li čtyřikrát možnost ji zabít, tak to neudělali. Hlavu jí měly holčiny setnout hned dvě minuty poté, co se objevila, a nenechat ji naživu i na konci posledního dílu! Je to tak výborně podaná postava, že nečiní jakýkoliv problém ji nesnášet :-).

Druhou postavou, která mě sice iritovala už o trošku míň, ale i tak mě pořád iritovala, byl Raki. Zaprvé neustále mele něco o tom, jak ochrání Clare (jako by snad mohl mravenec ochránit dinosaura..) a ještě má tu drzost Clare rozmluvit její pomstu… Pomineme skutečnost, že se nám autoři prostřednictvím Rakiho snaží ukázat, jaký chudák Priscilla vlastně je a že ty vnitřnosti opravdu, ale opravdu nechce jíst, i když se jimi láduje jak nenažraná… Nicméně ani tohle na mě nezapůsobilo tak, abych si o Priscille pomyslela, že je chudáček nebohý… Moje chuť smazat ji z povrchu zemského i nadále přetrvávala.

Jedinou jakž takž normální postavou je Clare. Byť jediné, co tak nějak nechápu, je skutečnost, že se nechala odradit od svojí pomsty, na kterou se v podstatě připravovala po celý život a kvůli které se z ní stala Claymore, tak snadno.

Proti samotnému příběhu nemám žádných námitek a ve své podstatě se mi i líbil, a nečinilo tedy větší problém tohle anime dokoukat do konce.

Žádné komentáře:

Okomentovat