Warning!

Kopírovat obsah tohoto blogu bez souhlasu autora a bez uvedení zdroje je zakázáno!
(opravdu není uměním zkopírovat na svůj blog cizí práci a ještě to vydávat za vlastní dílo, tak se nad sebou zamyslete :-P)

úterý 14. června 2011

Hellsing

Když jsem prvně uviděla název tohohle anime, tak se mi v mysli vybavil film Van Helsing, a jen jsem si říkala, boha jeho, to už i tohle má svou kreslenou japonskou obdobu… Nicméně zvědavost je mrcha a i přes počáteční nevraživost a nedůvěru jsem se na to podívala a … nemám slov. Zhltla jsem to za den.

Anime krásně vykresluje atmosféru tajné organizace bojující s něčím, co z hlediska lidského rozumu nemůže existovat, a přece to tu je. K Arucardovi (nebo snad Alucardovi?.. Japonci by měli zavést L…) jsem ze začátku zvláštní sympatie nepociťovala, přišel mi jako neřízená divoká střela, která prvoplánově tasí tesáky a neustále střílí. Nicméně po pár dílech jsem svůj názor přehodnotila. Nevím, jestli je to tím, že si na něj člověk zvykl, anebo se z něj vyklubal takový ten pseudoblázen, u kterého tak nějak tušíte, že skutečně všechno ví, všechno zná a na všechno má nějaký plán, i když se zrovna tváří, že je totálně mimo, a samozřejmě má také svou čest…

Slečna Policajtka… taky interesantní postavička. Nejdřív jsem z ní měla pocit, že to bude takový ten typ dívky, kterou každý bude muset zachraňovat, ať už bude či nebude upírem. Znáte takové ty typy z anime, ne? Kdybyste je nejradši uškrtili a do obličeje jí s chutí zařvali: Říká ti něco slovo feminismus!!!! Dělej se sebou něco! Nedá se na tebe dívat!… Tak tohle se z ní díkybohu nevyklubalo. Střílet umí a blbá taky není. A jako bonus navíc, má určitý morální kredit. Jen teda osobně bych chtěla vidět, jak by se v reálu nějaké policistce s takovým bujným hrudníkem utíkalo… To by ta podprsenka snad musela být z ocelových plátů, aby to drželo na místě…

Šéfka organizace Hellsing, slečna Integra bla bla bla Hellsing (naskýtá se otázka, který normální rodič by dal svojí dceři jméno Integra… to už se zrovna mohla jmenovat Internacionála nebo něco obdobného). Co jsem za svou sledovací anime kariéru stihla postřehnout, je skutečnost, že s minisukněmi, podpatky a bujným poprsím se v anime rozhodně nešetří, tak proč je od začátku do konce Integra v kalhotovém – mimochodem nevkusném… teda mně se to určitě nelíbí – kostýmu?! To jí nemohli dopřát trošku ženskosti? Takhle má člověk pocit, že je spíš nepodařeným mužem… Charakteristika této postavy? Bojovnost a neústupnost… to ji myslím naprosto plně vystihuje…

A pokud pomineme sluhu slečny Hellsing, který je podle všeho mistrným zabijákem, taky jen tak pro nic za nic se mu neříká Shinigami…, tak už je tu jen houšť nepřehledných vojáků, kteří stejně dříve či později zemřou, tudíž netřeba se jimi zabývat.

Na druhé straně barikády se pak ukrývá řada upírů, převážně ti umělí, a samozřejmě rovněž ghúlové. O ghúlech a umělých upírech platí to samé, co o mase vojáků, tj. dříve či později je po nich a nahradí je jiní… Za zmínku snad stojí další opravdový upír Inkognito… Ano, rozhodně se musí nechat, že jeho zjev je opravu vypiplanej… stejně jako jeho jednostranná povaha zloducha… Nicméně v zabíjení se opravdu vyžívá :-)

Anime jako celek se mi nepochybně líbilo, jen mi v některých případech chybělo nějaké dovysvětlení (kupříkladu co má znament Arucardovo odblokování schopností, jak k tomu přišel apod. ano, inteligentní člověk si tak něco jakože domyslí, nicméně malinkaté objasnění by taky nebylo od věci)… Ale pokud člověk netrvá na tom, že musí znát všechny okolnosti, příčiny a důsledky, je to více než luxusní dílko.

Žádné komentáře:

Okomentovat